Moja trucizna codzienna: Slitherlink

https://xpil.eu/my9Cz

Dziś kolejna recenzja gry na Androida. Gry, w którą młócę od dobrych dwóch lat, i - chociaż wiem, że nie da się jej skończyć, bo ma za dużo poziomów - gram dla zachowania sprężystości dendrytów i aksonów.

Gra owa to Slitherlink.

Slitherlink jest grą bardzo prostą do zrozumienia, o wiele prostszą, niż jakieś tam szachy, czy nawet Go, a zarazem dziwnie wciągającą. Przychodzi mi na myśl radziecki odkurzacz. A bardziej na serio - mieszanka Sapera z Sudoku.

Plansza do gry w Slitherlink jest - w zależności od wariantu - złożona z pól sześciokątnych, kwadratowych lub pięciokątnych.

Celem gry jest odgadnięcie pętli, jaka przebiega wzdłuż krawędzi pól. Przykład takiej pętli poniżej:

1253[1]

Żeby zadanie było rozwiązalne, na niektórych polach wpisano liczby. Oznaczają one ilość odcinków pętli sąsiadujących z danym polem. Na przykład z górnym, lewym polem na powyższym obrazku sąsiadują dokładnie trzy odcinki. A z polem o dwa oczka poniżej - zero. I tak dalej.

Plansza przed rozpoczęciem gry wygląda o, tak:

1252[1]

Podobnie jak w Sudoku, niektóre krawędzie się eliminuje, inne się ustala, a czasem trzeba strzelić w ciemno. Na końcu dostaje się zamkniętą pętlę - każda plansza gwarantuje, że pętlę takową można narysować w dokładnie jeden sposób.

Ekran gry, oprócz planszy właściwej, ma jeszcze trzy zakładki w górnej, prawej części ekranu - umożliwiają one szybkie przywrócenie analizy do konkretnego miejsca - przydają się czasem przy trudnych planszach, gdzie mamy kilka możliwych wariantów analizy, i nie wiemy, który jest poprawny. Wygląda to, o, tak:

NormalAppImage(9)

To plansza z pól sześciokątnych, mój ulubiony wariant. Sześciokąty są fajne.

Jest też odmiana z pięciokątów, zwana Cairo:

NormalAppImage(10)

I jeszcze wariant zwany "Latawce":

NormalAppImage(10) (1)

Oczywiście jest do wyboru kilka rozmiarów plansz, tak na przykład wygląda plansza - gigant - w wersji Hex:

NormalAppImage(10) (2)

Jak widać, nad niektórymi planszami można się biedzić po kilka dni.

Po rozwiązaniu każdej planszy dostajemy informację o tym, ile czasu nam to zajęło, oraz ile wynosi mediana (czyli, jak wszyscy pamiętają, drugi kwartyl) czasów wszystkich graczy.

A potem klika się "Next level" - i tak w kółko. Naprawdę wciągające 😉

Link do gry w Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ejelta.slitherlink.full

 

https://xpil.eu/my9Cz

Leave a Comment

Komentarze mile widziane.

Jeżeli chcesz do komentarza wstawić kod, użyj składni:
[code]
tutaj wstaw swój kod
[/code]

Jeżeli zrobisz literówkę lub zmienisz zdanie, możesz edytować komentarz po jego zatwierdzeniu.