W grze bierze udzia艂 trzech graczy, rozgrywaj膮cych pi臋膰 rund. Ka偶da runda rozpoczyna si臋 od zapisania przez ka偶dego z graczy na kartce - dyskretnie, 偶eby inni nie widzieli - liczby ca艂kowitej mi臋dzy 0 a 10. Potem wszyscy gracze r贸wnocze艣nie odkrywaj膮 swoje liczby. Rund臋 wygrywa ten z graczy, kt贸rego liczba jest median膮 liczb wszystkich graczy w tej rundzie - zwyci臋zca rundy dostaje tyle punkt贸w, ile wynosi jego liczba. Je偶eli dw贸ch (lub trzech) graczy wybierze w danej rundzie t膮 sam膮 liczb臋, zwyci臋zca rundy jest losowany spo艣r贸d tej dw贸jki (lub tr贸jki).
Punkty z pi臋ciu rund sumuj膮 si臋 dla ka偶dego gracza - gr臋 wygrywa ten, kt贸rego liczba punkt贸w po pi臋ciu rundach jest median膮 punkt贸w wszystkich graczy. Je偶eli dw贸ch (lub trzech) graczy ma po pi臋ciu rundach t臋 sam膮 liczb臋 punkt贸w, zwyci臋zc臋 losuje si臋.
No i teraz tak: Alicja, Bartek i Czes艂aw rozegrali w艂a艣nie cztery rundy i szykuj膮 si臋 do pi膮tej. Punktacja po czterech rundach wygl膮da nast臋puj膮co: Alicja: 6 punkt贸w, Bartek: 8 punkt贸w, Czes艂aw: 10 punkt贸w.
Alicja bierze swoj膮 kartk臋 i zapisuje na niej tr贸jk臋. Niestety, przez roztargnienie zapomnia艂a zas艂oni膰 kartk臋 przed w艣cibskimi oczyma Bartka i Cze艣ka, kt贸rzy nie tylko zauwa偶yli liczb臋 Alicji, ale te偶 zorientowali si臋, 偶e ten drugi te偶 j膮 zauwa偶y艂.
Pytanie: jakie liczby powinni teraz zapisa膰 Bartek i Czes艂aw na swoich kartkach, aby zmaksymalizowa膰 swoje szanse na wygran膮?
Rozwi膮zanie zagadki tutaj.