Moja trucizna codzienna: Slitherlink

https://xpil.eu/my9Cz

Dzi艣 kolejna recenzja gry na Androida. Gry, w kt贸r膮 m艂贸c臋 od dobrych dw贸ch lat, i - chocia偶 wiem, 偶e nie da si臋 jej sko艅czy膰, bo ma za du偶o poziom贸w - gram dla zachowania spr臋偶ysto艣ci dendryt贸w i akson贸w.

Gra owa to Slitherlink.

Slitherlink jest gr膮 bardzo prost膮 do zrozumienia, o wiele prostsz膮, ni偶 jakie艣 tam szachy, czy nawet Go, a zarazem dziwnie wci膮gaj膮c膮. Przychodzi mi na my艣l radziecki odkurzacz. A bardziej na serio - mieszanka Sapera z Sudoku.

Plansza do gry w Slitherlink jest - w zale偶no艣ci od wariantu - z艂o偶ona z p贸l sze艣ciok膮tnych, kwadratowych lub pi臋ciok膮tnych.

Celem gry jest odgadni臋cie p臋tli, jaka przebiega wzd艂u偶 kraw臋dzi p贸l. Przyk艂ad takiej p臋tli poni偶ej:

1253[1]

呕eby zadanie by艂o rozwi膮zalne, na niekt贸rych polach wpisano liczby. Oznaczaj膮 one ilo艣膰 odcink贸w p臋tli s膮siaduj膮cych z danym polem. Na przyk艂ad z g贸rnym, lewym polem na powy偶szym obrazku s膮siaduj膮 dok艂adnie trzy odcinki. A z polem o dwa oczka poni偶ej - zero. I tak dalej.

Plansza przed rozpocz臋ciem gry wygl膮da o, tak:

1252[1]

Podobnie jak w Sudoku, niekt贸re kraw臋dzie si臋 eliminuje, inne si臋 ustala, a czasem trzeba strzeli膰 w ciemno. Na ko艅cu dostaje si臋 zamkni臋t膮 p臋tl臋 - ka偶da plansza gwarantuje, 偶e p臋tl臋 takow膮 mo偶na narysowa膰 w dok艂adnie jeden spos贸b.

Ekran gry, opr贸cz planszy w艂a艣ciwej, ma jeszcze trzy zak艂adki w g贸rnej, prawej cz臋艣ci ekranu - umo偶liwiaj膮 one szybkie przywr贸cenie analizy do konkretnego miejsca - przydaj膮 si臋 czasem przy trudnych planszach, gdzie mamy kilka mo偶liwych wariant贸w analizy, i nie wiemy, kt贸ry jest poprawny. Wygl膮da to, o, tak:

NormalAppImage(9)

To plansza z p贸l sze艣ciok膮tnych, m贸j ulubiony wariant. Sze艣ciok膮ty s膮 fajne.

Jest te偶 odmiana z pi臋ciok膮t贸w, zwana Cairo:

NormalAppImage(10)

I jeszcze wariant zwany "Latawce":

NormalAppImage(10) (1)

Oczywi艣cie jest do wyboru kilka rozmiar贸w plansz, tak na przyk艂ad wygl膮da plansza - gigant - w wersji Hex:

NormalAppImage(10) (2)

Jak wida膰, nad niekt贸rymi planszami mo偶na si臋 biedzi膰 po kilka dni.

Po rozwi膮zaniu ka偶dej planszy dostajemy informacj臋 o tym, ile czasu nam to zaj臋艂o, oraz ile wynosi mediana (czyli, jak wszyscy pami臋taj膮, drugi kwartyl) czas贸w wszystkich graczy.

A potem klika si臋 "Next level" - i tak w k贸艂ko. Naprawd臋 wci膮gaj膮ce 馃槈

Link do gry w Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ejelta.slitherlink.full

 

https://xpil.eu/my9Cz

Leave a Comment

Komentarze mile widziane.

Je偶eli chcesz do komentarza wstawi膰 kod, u偶yj sk艂adni:
[code]
tutaj wstaw sw贸j kod
[/code]

Je偶eli zrobisz liter贸wk臋 lub zmienisz zdanie, mo偶esz edytowa膰 komentarz po jego zatwierdzeniu.